« Terug

Zo gaat Polijst uw Praktijk te werk, binnen uw tandartspraktijk

PUP_Zo gaat Polijst uw Praktijk te werk, binnen uw tandartspraktijk_1.jpg15 mrt

Als een tandarts Polijst uw Praktijk inhuurt, zal er een aanzienlijke verbetering plaatsvinden binnen de tandartspraktijk. We zullen de tandarts een jaar lang begeleiden op de werkvloer. Hierbij streven we ernaar dat de werksfeer beter wordt, de werkdruk minder wordt en dat de patiënten betere zorg krijgen. We hanteren hiervoor het beproefde concept van dr. Charles Strawn.

Werkwijze tandarts veranderen

“Allereerst is het belangrijk dat de tandarts echt bereid is om zijn werkwijze te veranderen en investeringen te doen”, aldus Jaap Rietveld. Samen met zijn echtgenote Yvonne Rietveld is hij eigenaar van Polijst uw Praktijk. Wat kunt u van Polijst uw Praktijk verwachten?

Praktijkanalyse tandheelkundige kliniek

Aan het begin van het proces zullen we een interview houden met de tandarts. Waar loopt hij tegenaan? Wat wil hij anders? Hoe is zijn financiële situatie? Vervolgens zullen we een praktijkanalyse houden. Welke mogelijkheden zijn er met de bestaande middelen? Welke investeringen moeten er worden gedaan? Nadat een analyse is gemaakt, stellen we een offerte op. Daarnaast maken we een programma met daarin de plannen die we voor ogen hebben met betrekking tot de begeleiding binnen de tandheelkundige kliniek.

Aanwezig in tandartspraktijk

Binnen ons programma hanteren we onder andere deze werkwijzen: andere patiëntbenadering, uniek tijdsbeheersysteem en de optimalisatie van werkprocessen. Ook zullen wij ons bezighouden met de financiële controle van de praktijk. Het is belangrijk dat de tandartspraktijk weer winstgevend wordt. Een solo werkende tandarts is immers zelfstandig ondernemer. Wij zullen in het begin regelmatig zo’n 6 uur per dag in de tandartspraktijk aanwezig zijn om deze processen vorm te geven en te stroomlijnen.

Yvonne: “It’s all about scheduling. Als de tijd van de tandarts goed wordt ingedeeld door de balie, dan vermindert de tijdsdruk en kan hij meerdere patiënten tegelijk helpen.”

Neem contact met ons op

Meer aandacht voor de patiënt

Andere patiëntbenadering houdt een aantal zaken in: meer tijd voor de patiënt, meer communicatie met de patiënt om erachter te komen wat hij of zij wil en de patiënt motiveren beter voor zijn gebit te zorgen. Wanneer er aan deze zaken wordt gewerkt, zal de tandartspraktijk met het gehele team meer aandacht kunnen besteden aan de mondgezondheid van de patiënt. Dit leidt tot een betere tandverzorging en daarmee een hogere mate van tevredenheid.   

Sfeer receptie

“Patiënten gaan regelmatig naar de tandarts toe. Vaak zo’n 2 keer per jaar. Daarom is het belangrijk dat zij zich thuis voelen in de tandartspraktijk”, aldus Yvonne. “Maak bijvoorbeeld een kort praatje met de patiënt. En richt de receptie huiselijk in, met bloemen, goede verlichting, ventilatie, fijne meubelen, enzovoort. Dit zorgt voor een klimaat waarin de patiënten zich op hun gemak voelen.”

Neem contact met ons op

Scheduling afspraak tandarts

Naast een andere benadering van patiënten, gaan we helpen bij het vormgeven van een juiste planning. “It’s all about scheduling. Als de tijd van de tandarts goed wordt ingedeeld door de balie, dan vermindert de tijdsdruk en kan hij meerdere patiënten tegelijk helpen”, aldus Yvonne. “Wij gaan de tandartspraktijk helpen om te werken met een blokschema. Met behulp van dit schema worden taken gedelegeerd en kunnen er meerdere afspraken tegelijk worden ingepland. Ook gaan we downtime tegen: de tijd die inefficiënt verloopt. Zo wordt er zo optimaal gebruik gemaakt van de beschikbare tijd.”

Standaardiseren en simplificeren behandelingen

Jaap: “Zorg er ook voor dat zowel behandelingen als de sterilisatie via vaste protocollen verlopen en dat de tandartspraktijk gebruikmaakt van een traysystem. Op deze wijze kunnen de werkprocessen worden geoptimaliseerd en gaat de productiviteit van de tandartspraktijk omhoog.” Elke behandeling heeft zijn eigen hulpmiddelen en materiaal, die altijd op een vaste plaats, een tray, liggen. Na de behandeling worden de tray op een trolley gezet en naar de sterilisatieruimte gebracht. Zo is alles altijd op orde.

Neem contact met ons op

« Terug

Scroll naar boven